mavi panjurlu ev

İzmir’in en en güzel sahil kasabalarından biri Foça.

Daha önce öğrenciyken gitmiştim yani şöyle 6-7 yıl önce 🙂 hatırlıyorum o zaman da böyle mutlu olup huzur bulmuştum. Bu yüzden hazır İzmirdeyken bir kez daha gidip o güzel sokaklarında dolaşıp huzur veren denizine karşı bir çay içelim istedik.

Cumartesi sabahı evde kahvaltımızı yaptıktan sonra annemi, yeğenimi, erkek kardeşimi alıp yola çıktık.

Dilerseniz siz kahvaltınızı orda herhangi bir mekanda yapabilir veya denize karşı simit çay ile manzaranın tadını çıkarabilirsiniz biz minikodan sebep evde yapmayı tercih ettik 🙂

ailemle foça

Keyifli bol kahkahalı yolculuktan sonra öğlen bir gibi oradaydık.

foça sokakları

İlk durağımız çarşısı oldu. Arnavut kaldırımlı, hoş dükkanları olan güzel bir çarşısı var Foçanın. Burayı gezip birkaç hediyelik eşya aldıktan sonra sahil kısmından taş evlerle dolu nostaljik sokaklarına geçtik.

foçada bir gün

Her sokak buram buram tarih kokuyor. Ruhunu dokusunu hiç kaybetmemiş.

Sokak turumuzu bitirdikten sonra beş kapılar kalesini gezdik. Akşam üzeri açılan tezgahlardan da birkaç şey aldıktan sonra bir yemek ve manzaraya karşı içecek keyfi yaptık 🙂

Foça öyle çok pahalı bir yer değil alışveriş de yiyecek içecek de her bütçeye uyan tarzdan.

foça dondurması

Karnımızı doyurduktan sonra bunun üzerine bir dondurma iyi gider diyip soluğu meşhur “Girit Sakız Dondurmacısı Nazmi usta”nın yanında aldık. Şöyle denize karşı bal bademli dondurma eşliğinde gün batımını izledik 🙂

Saatlerimiz artık 18.00 i gösteriyordu geç geldiğimizden mi yoksa her anın uzun uzuun keyfini çıkarttığımızdan mı bilemedik ama saat iyice geç olmuştu. Çünkü hava gittiğimizde her ne kadar yaz tadında olsa da aylardan Kasımdı gündüz olmasa bile akşam kendisini iyice hissettiriyordu.

Artık dönüş yolu diyip arabamıza bindik aslında dönüşte Kozbeyli köyüne uğrayıp Şakirin yerinde bir dibek kahvesi içecektik ama arabaya biner binmez günün yorgunluğuyla miniko uyuyakaldı onu uyandırıp kahve keyfi yapmaya gönlüm razı olmadı. Annelik işte:)

İşte bizim günü birlik Foça gezimiz bu şekildeydi. Vaktiniz bol ise tekne turuna çıkabilir, içemediğim kahveyi siz içebilirsiniz 🙂

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere keyifli tatiller 🙂